Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Sunday, September 4, 2011

-----------Gua Budak Hutan----------

salam sejahtera peminat semua...gua tau,lu Tn mesti tgh baca entri gua..jangan nak gelak..gua karate kang!!!

gua nak sambung lagi pasal kehidupan gua bekerja ngan Radak Adventure....sangat adventure ok...pas balik dari sedim,malam tu jugak gua cari tiket bas balik Pahang...gua takut kena sampuk dek hantu je sebab keadaan fever gua yg len macam..tapi konpem2 bukan bieber fever..memang sangat2 tak...

sampai2 je kampung,gua g jumpa orang kampung yang reti mengubat org2 yg saspek2 mengalami simptom2 diganggu saka hutan chepor...diberinya gua free gift air jampi sebotol...mudah2an,demam gua pulih....ptgnye,Jaja coling gua kata mat apis masuk spital....saspek denggi or malaria dan lantas tanpa segan menyuruh gua turut serta ke hospital wat medikel cekap....

gua pun pegi la hospital lama Pekan n wat la pape yg patut...diambiknye darah gua wat kajian...pas jumpa doktor,dia bagi gua balik..ada tanda2 denggi..tp malaria dorang tak sure n suh gua pegi hospital baru plak..gua pun pegi..kat sana macam biasa gua korban kan darah manis gua...doktor suruh gua g blakang masuk air..mende yang gua takut...gua tolak seiklas hati pelawaan itu,tp dipaksa doktor kerana gua dah seminggu lebih demam....

separuh botol sempat masuk sementara tggu result darah...doktor suh balik...pape dorg roger semula if ada apedemik lain...gua pun pulang kerumah....tapi xsampai 3 jam,datang sebuah hilux kesihatan mencari gua...menjemput gua ke hospital..gua kena malaria dan ditawarkan menginap di wad hospital beberapa hari...gua redha....tapi rasa bangga gak la sampai dijemput...hahahha...

gua duk wad 2A walopun UPSR gua 4A..baru tahu result UPSR tak menjamin yu ols duk kat wad berdasarkan pencapaian UPSR..tidak diamik kira pun...


bab umor tu dorang silap..baru 22...saje je nak usik gua..eee..mencinyew!!!..
6 hari gua bercuti kat sepital....tiap hari 4 kali amik darah...botol air pantang habis dorang refill...mula2 gua kira gak brape botol..da masuk bebelas,da tak gua kira....yang seronok ialah apabila dirawat gadis2 prektikel dari Shahputra...owsem...sejuk mata memandang walopun demam..heh!...

makan gua cukup..cuma malam je lapor dia len macam sebab makan malam kul 4-5 petang..pelik btol jadual makan..tgk gadis tak kenyang pun...hahaha...

rutin harian..

sambil2...hehe...


sekian saje penginapan gua di hospital...ohh...lupa nak bgtau..gua kena malaria..tahap 5..yang jarang2 kat Malaysia...mat apis pun sama gak....so,masuk utan amik ubat malaria...penting....!!!!

4 comments:

  1. x de yg bkenan ke kat awek2 nurse 2??hihi

    ReplyDelete
  2. ko tgk hina x hina ko..nurse 2 siap ttp idung ngn mulut nk bg ubat kt ko

    ReplyDelete
  3. kesiannye abu....hihihi :D
    bestnye dpt nurse dari Shahputra...kolej gua dulu..haha :p

    ReplyDelete