Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Sunday, December 11, 2011

suatu petang yang sangat heh!

assalamualaikum...selamat petang semua..

petang semalam, gua da naik semak ngan rumput dan lalang yang naik menyemak kat depan umah gua..lantas gua nekad untuk memotong semak samun tu..gua baru je balik dari Modul penamatan sekolah..ataupun in englisnye finishing school..masih lagi kepenatan,gua gagahkan jua diri ini mencari sabit kat dalam stor...sebelum tu gua wat sedikit regangan..barulah style..

lalu gua pun menyabit la semak2 tu..sambil pikir itu ini..bnyk plak masalah timbul masa duk menyabit tu..tp gua layan je..sambil bibir tebal ni menyanyi lagu2 Jamal Abdillah....

sedang gua leka, tiba2 kedengaran sebiji moto..gua tau tu bunyi enjin EX5..bagi meyakinkan tekaan gua,gua toleh..yeah!btol EX5..gua bangga sekejap..tp EX5 tu ditunggangi oleh seorang mamat bangla....bangla tu tu plak bawak mesin rumput...ditenungnye gua..gua pun tenung dia dengan muka penat..

tapi dari pandangan bangla tu, gua tau dia memandang sinis gua..gua agak2 la kan, dia memandang gua umpama gua ni mat myanmar yang amik upah menyabit kat umah orang...

dari muka dia gak gua saspek yang dia dengan sinisnye bangga yang dia ada mesin rumput, and gua yang myanmar nih pakai sabit..lu ol boleh bayang tak?

dari muka dia gak, gua boleh syak yang dia saspek gua yang macam myanmar ni cuba rampas teritori dia..mungkin dalam pikiran dia gua yang myanmar nih amik upah lagi murah sebab pakai sabit...

ahh...lantak lu la bangla lu nak pikir apa...gua tengah semangat nih..lalu lagi skali gua kejar lu ngan sabit ni..(urat2 tangan mula naik tanda geram)

terus gua sambung sabitan gua tadi....


p/s: kepada bangla semalam,kalo lu tak pikir pun macam pe gua pikir..sorilah...gua saje je..

11 comments:

  1. ko agak2 ko mcm mynmar ke??bkn buruh paksa dr vietnam ke???hahaha

    ReplyDelete
  2. myanmar la..sebab aku putih..hahaha

    ReplyDelete
  3. hahhaaaa... kire ko ni saing2 isa jgak lah... kasta klas bawahan hahahahaa

    ReplyDelete
  4. xde la bawah sgt..2 pitch tggi dari isa..

    ReplyDelete
  5. =_=


    tanda dtg bace blog abu! -_-

    ReplyDelete
  6. mesti ko rindu indon tebang pokok pisang macam penggal pertama 2011 kan kan kan

    ReplyDelete
  7. amalina : kau diam..aku sabit kang

    ReplyDelete
  8. ..ash ditag..
    http://cherishlife-iznie.blogspot.com/2011/12/taggiefromghurabadamha.html

    ReplyDelete