Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Friday, May 7, 2010

bosan...mama bosan..gila punya bosan

petang jumaat..
pas makan bihun sup..
3.30...
bosan tul duk saje ni..
so,cite sket la pasal aku ni..

aku akan cite pe yg aku prefer dalam idup aku ni..pasal makan,pakaian,keta,moto,n macam2 lg la..

1st...aku prefer tdo atas tilam yg aku bentang  atas lantai..ada tilam saje pun xpe..
sebab aku jenis tdo xpki bntl..ada bantal jap je..pastu da letak kepala bawah bntl..bg sejuk sket..
kat umah pun cmtu..mak n aboh aku pun tido atas tilam dpn tv kat ruang tamu umoh  pas diorg tgk tv..

aku sgt2 jarang tdo atas katil melainkan aku tetido sebab penat...
katil wat tdo ngan bini je nanti...hohoho...


2nd..bila aku lapar cmne pun..aku prefer ntuk makan nasi drpd mkn megi..aku akan cari gak nasi walo cmne pun situasi kewangan aku..bukan xminat..sebab aku rasa leh cari nasi gak dr megi...

walopun hanya lauk telur mate kebau..

ditambah lak ngan mende itam ni..


memang sedap..ada lak ni..


fuhh..memang bes lak..
lagi2 time sesak duk umah sewa..
mak tanya ada duit..mesti cakap ada lagi..even da xde..
hohoho..sebab aku tau adik2 aku pun xde duit gak..
so, biar diorg dulu dapat..
aku dapat lambat xpe..

3rd...90% baju aku aku beli sendiri kat bundle..
paling syok masa duk kat penang..tiap ahad n khamis aku berabis rm10-15 bli baju..
baju cun2..mane leh tahan..
n senang cari saiz aku kat kdi 2.
Xs..s..M pun kdg2 je dapat..


sekarang sibuk duk cari baju brand outdoor cam columbia,patagonia,mamot,north face..macam2 lagi la..
tensen aku Ryoq xnak jual rain suit Patagonia aritu..xmuat Ryoq oi ngan badan hg..jual je kat aku..
n Ryoq mesti cakap..."hg x legend Ash.."..xleh kata pa da la..

n aku jrg sgt bli baju baru..ntuk pakaian harian aku..baju dapat n bundle je..


ni just contoh baju baru..yg org jual kat tenet 2..
xde kena mengena ngan aku pun..hohoho...

lagi satu aku prefer baju lgn pnjg...diploma dulu bnyk baju lgn panjang..tp da bnyk koto aku wat masuk kebun..kena mnyk mesin Tanaka bapak aku n kena getah pokok..ada yg kotor aku bwk g hiking..simpan kat umah..ada sehelai 2 je yg elok..sebabkan tu gak lengan aku da itam sket..hahaha..poyo gile..


daripada lengan pendek...


ni pun aku amik je..just focus pada lengan..bukan perut..
peruta ku da normal k..
berat aku sepanjang exam ni da trun 51..hahaha..bes2..fit..

4th...macam baju gak,aku prefer kasut bundle dari kasut baru..
masa kat penang,aku ada 7 pasang kot kasut..ke lebih..
sebulan sekali bli kasut kat bundle teluk..
rm40 kot sepasang..mana mau cari kat s.alam ni..
even kasut konvo aku dulu pun bundle..CLARKS k..haha..


skrg ada 3 pasang je kasut..
kasut g klas..futsal, n converse kusam aku 2..
timber koyak pas trun cameron aritu..

5th...aku prefer air sedap ni time makan..
2 gelas setiap kali makan..
n kadang aku tukar gak..bila susah nak berak..minum teh kan wat taik keras..org kata la..aku rasa je..


n sgt2 jrg aku minum air mocha2 ni..xde minat lgsg..air starbuck??coffea bean??watdehel..

xmenarik perhatian aku pun air cmni..

6th..aku skrg minat sgt kat kete toyota seg..sblm ni aku minat kat charade..
pastu suzuki swift yg model lama 2..
n pas bawak keta abg ipar aku,aku da jatuh hati kat seg ni..
besar,enjin sedap,laju n stabil..



seg model baru pun ok gak..
n xde tringin sgt nak pki keta mewah2 ni..


huh..

7th..aku prefer pki vespa masa aku muda ni dr pki moto besar yg laju n mahal 2..takut aku tgk..
velentino rossi pun penah pesan kat aku bior dia je yg belumba..


mmg la lawa..tp xtringin..


8th..masa aku skola dulu aku da berjinak2 ngan mende ni..aku kmpul duit ntuk bli kaset..
time nk balik asrama je,aku g kuantan dulu,g parade n bli kaset..
zaman 2 kaset rm15.90..
smpi asrama sorok bawah loker..haha..
n aku prefer kaset dr bli cd..sentimental value dia bg aku sgt tggi..
bila kat matrik dulu lg rancak aku kmpul kaset..bli kat Melody Yik Fong..
kaset situ sgt2 murah..rm10.50..bnyk dapat kumpul kaset2 band u/g ipoh..
n kaset2 lama oag,acab,n lain2..


kat penang lak bnyk cd lanun..ada la kumpul sket..
rm8..sebelah char kuey teom pmtg pauh..

n smpi skrg pun aku ada smpn kaset2 2..
acttually bnyk yg da ilang..
sape amik aku pun xtahu..

9th..continue semula..aku kalo pg tandas aku prefer untuk pki ni..


daripada pki mangkuk mcm ni..


aku xselesa tol pki mangkuk duduk ni..kalo leh mmg aku elak sgt pki
mangkuk ni..aku sggup tahan..sanggup..
tgk ambr kat internet mmg menakutkan giler gmbr org
kena bedah sebab mangkuk pecah..
pergghhh..

10th...aku prefer untuk pki selipor g mane2..sekarang aku ada 1 selipor yg aku amik dr adik aku..
dari awal sem aritu..walopun jelas2 xmuat kaki aku..
aku paksa gak..
n memang telebih la tumit aku..
tp elok lg smpi skrg...hehe..
adik aku pun pelik ada lg selipor dia 2 kat aku...


ni cam tat seng..bes kalo time lembut...
aku xpenah ada crocs..
sebab x suka pki pe yg org ramai pki..


walopun cam bes..tp bg aku xbes kalo ramai da pki..
hehehehehe....
pki yg org xbrape pki..
baru la rare..even selipor tu rm2.50 je..

11th.....and aku sgt2 prefer Liverpool FC dari lain2 team..


terima kasih bapak kerana mendidik aku dgn team ni..
dr kecik bapak aku da suh tgk game liverpool..
begitu gak ngan abg n adik bongsu aku..
even mak aku pun akan kejut kalo dia tgk ada game liverpool..
walopun season ni teruk...
at least team ni da ada sejarah yg bnyk..dr team lain..hahaha...


team setan ni..
hahaha..dr tgk team ni bek tgk arsengal ngan chelshit..
t team ke..
Malaysia bawah 23 ke..

12th.....aku sgt suka pada brand ni..

hahaha..tp bulan 6 ni da xde kotak 14..ada 20 je..
adoyai..sakit la cmni..
waktu exam saje aku da abiskan dekat 20 kotak..
giler tol..bila mau kurangkan..aku pun xtahu..
kurgkan dulu baru leh pikir brenti..
hehehehe...

ni la sedikit sebanyak pasal aku..cinta???xde maknenye..aku xde komitmen lg..
kdg2 mmg la rasa nak..tp aku prefer ntuk bekawan je stakat ni..nnt ada la tu..
mana tau sok awek jatuh tegolek masa trun tangga..
hahaha...


2 comments: