Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Monday, January 3, 2011

Bijak...

stori ni gua dapat mase gua on holidey kat kampung..borak2 ngan vilages gua pasal pekembangan kampung,peparitan,edukesyen,politik,maupun penternakan kambing di hujung kmpg..

storinye camni..JPJ ada wat progrem besama rakyat..kire dorang bg peluang kat warge tua,org2 asli n sebagainye..tapi xde le sampai bg lesen kat beruk kat kmpg gua tu..mau merempet set2 beruk kat hutan kmpg gua tu..

maka salah sorg dak kmpg gua ada la join ntuk wat P..lesen L die dah ada..nak bawak awek jalan2 katanye ngan moto bestiker P tu nnt..senang...sedang member gua ni tggu turn die,berlaku la komunikasi antara pegawai JPJ ni ngan seorang asli..

JPJ : ni isyarat pe?(sambil menunjukkan signbod gambar lembu..)

Orang Asli : ooo..senang tu..ni gambar lembu dua ekor encik...

JPJ : ha'ah..betol..

tu lum lagi yang pakai kasut sebelah lain kaler..macam2 lagi la..member gua mengekek tgk..


haa...ni singbod tepi umah gua..mmg xde la kat tmpt u ol...hahahaha..

No comments:

Post a Comment