Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Friday, March 12, 2010

Oral dan Gagap

jumaat pagi
10.40
(lewat 10 minit)

pg ni aku ada oral test..mandarin..kena baca text..
bg aku xde masalah nak baca..sebab berbekalkan setahun diploma dan juga 'chinese look' yg aku ada..aku xcakap...tp kawan2 aku yg cakap cmtu..xpasti samada ia berbaur kutukan maupun pujian..aku??..mesti la anggap ia sebagai pujian..hahahaha..

sesampainya kat kelas, awek berkaca mata tu da malu2 kat aku..walopun sebenarnye aku yg malu..kira ok la sama2 malu..dia comel..part 2..hehehe..

aku pun amik la text dan baca...dengan lancar..tiada noktah walopun noktah bnyk..
aku paham perenggan atas je..yg bawah aku dah xpaham..mata aku da jd kabur..

sampai giliran aku aku pun baca la depan laoshi, lancar dan penuh penghayatan..
pastu laoshi tanya soklan..aku da goyang..paham soklan,tp aku xreti nk jawab..

begitu juga ngan soklan ke 2..xreti nak jawab..
laoshi geleng kepala..seraya berkata.."kamu ni apa la,baik kamu gali kubur tanam sendiri"..

haha..maaf laoshi..saya gugup..
aku pun balik dgn hati yg luka..trus tido..

2 comments:

  1. jwb je dlm bi... ko ckap la tu bhs universal... semua manusia sepatutnye paham...

    ReplyDelete
  2. haha..oral test beb..markah atas jwpan..tp aku jawab gak..btol salah kita tggu nnt..

    ReplyDelete