Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Friday, April 29, 2011

Joni

selamat pagi..disebabkan setadi gua diganggu nyamuk2 liar,maka setadi gua pagi ni tebantut habis..nak je gua tempeleng nyamuk ni bg pengsan pastu gantung kat kipas bg pening nyamuk ni..tapi u ol suma tahu kan gua ni baik orangnye..kan?senyum tu...betol la tu..tak payah cakap..

maka tiba2 gua teringat kat Joni di kampung...meh gua cite..

masa tu, gua sedang mengupas kelapa....kenduri kazen gua...sadenli, kazen gua ni pegi kat Joni..Joni masa tu sakit...buntot Joni cedera kena gigit semut...Joni selalu garu buntot dia..tahap sampai luka..sian Joni..tapi Joni tak menanges...Joni diam je...

pastu gua tengok Joni masuk umah dia...dia nak berehat kot..gua panggil pun Joni wat tak dengar je..tak apalah..bisik hati suci gua..Joni penat mungkin..

balik setadi week baru nih,bila gua sampai je depan umah, gua nampak Joni tgh lepak kuar umah..gua jerit nama Joni...Joni!!!...Joni nampak gua gak..Joni senyum...petang tu pas bangun tido gua g lepak ngan Joni..sebab gua nak g smoking jap..takut kantoi ngan Mama gua..

Gua tgk Joni cam okay je..gua suh Joni tonggeng buntot,Joni malu2...heh!!mengadalah kau Joni...pastu Joni tonggeng,buntot Joni da tak sakit...bagus2 sambil gua usap kepala Joni...

soknye gua ajak Joni jalan2..Joni riang gumbira..telompat2 Joni...Pas jalan2 gua payung Joni susu...lagilah Joni semangat...suka sangat Joni dapat minum susu petang2...

Soknye plak gua da balik..tak sempat nak borak ngan Joni...tak pela..cuti nanti gua nak lepak ngan Joni lagi...


Siapa Joni...????

















Hai, sayalah Joni..

Kalau buh cendol dalam susu ni pasti lagi enak..ujar Joni dalam hati..
Untuk pengetahuan,mak Joni mati pas beranakkan Joni..Joni tak sempat kenal bapak dia..

Joni sangat jinak!!!


2 comments: