Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Sunday, July 11, 2010

B.B.V

cerite lama ni..mase gua bercuti kat kmpg permai gua..
asalnye pas subuh tu gua da tarik bantal nk smbg tido,baru je gua nak peluk bantal busuk gua,bapak gua da teriak!!!!

"de,kelapa kat kebun da kopek lum??"
"lum lg!!!"jawab gua serak2 basah sambil tenyeh2 mata...
"dah tu,xreti2 nak kopek ke??"arah bapak gua lantang...
"okay..."suara gua mmg layu masa 2...
tp kerana mencari sesuap nasi lemak pg esok,gua gagah kan diri..
gua abaikan setan yg menari2 goyang gerudi inul kat mate gua..

gua capai suar jeans koyak kat lutut..rokers la katakan..
gua belek2 lipatan baju yg mak gua lipat smlmnye..
gua dengar mak gua tgh bancuh milo..wat bekalan gua kat kebun nnt..
siap menyemart,gua hirup sket milo gua,panas..

bapak gua da trun teritori dia..
sblum gerak,gua amalkan lompat bntg 5x disusuli lak ngan push up 5x..tarik nafas dalam2 3x..yg last jerit huh!!!s
start moto,jalan g kebun kat kmpg sebelah..tanah mak gua ni..ada pokok kelapa ngan manggis 4 batang..

sampai2 gua xbnyk buang mase dah..Time is maney bak kata donald trum..
sedang gua wat keje datang membe gua nk ajak lepak..lamae xjumpe katanye..

Rito anak pakcik amzah..dak keje Gomen kat putrajaya..
balik becuti katanye...cite pasal keje dia,awek baru,suar snail,kasut Bata,main futsal kat 13, n bla...bla..bla...
gua angguk je..layan membe..

sampai la satu cite slipor si Rito ni kena cret atau pun dalam bahasa normal kena curi pas smayang jumaat semalam..slipor nike katanye..baru beli..tapak xpijak tanah lg..kat putrajaya 2 mana la ada tanah..sume batu je..

dia tanye dak kecik kat tangga masjid..kata dak 2 anak Bedah pakai slipor 2 td..
Rito pun halo membe2nye trus rempit g umah bedah..sampai2 je elok depan pintu slipor Rito sepasang..ada tanda nike..Rito pun panggil anak Bedah..anak bedah xngaku..katanye ada budok lain yg bg kat dia pas jumaat td..tanye punye tanye,last2 ngaku jugok anak Bedah..tp Bedah masuk cmpur..sapot anak dia..kata Rito xreti jage slipor..

Rito xpuas hati,Rito tampo anak Bedah..Bedah senyap..Rito blah bawak balik slipor dia yg kena cret td..
sambil cerite rito kopek klape tlg gua..

esoknye,gua nampak bedah bawak keta..ngan anak2nye...Bedah Bawak Vitec...walopun keta dia keta mazda..sebab plat keta dia BBV..

n tiap kali nampak keta 2,kami dak kmpg akan kata...

"Bedah Bawak Vitec"

No comments:

Post a Comment