Cerita Si muka Ganas Berhati Sayur..Sayur Lemak

Thursday, August 26, 2010

me'LENGAI'kan diri

sabtu lepas dapat gak gua n grup sempoi gua wat esemen kat Gopeng..
even bnyk masalah dan membelenggu sebelum pegi,tp berkat kesabaran n slowtalk gua,we ol telah berjaya memastikan aktiviti ini dapat dijalankan dgn berkesan n saksama..bleh pakai ke ayat tu..gua pakai taip je..

eteneri ntuk program 'lengai-lengai ubi kayu'....

jam 7 we ol esembel kat flat atas bukit..peking2 n gerak..
jam 7.15 gua da rase nak berak..tp gua tahan..
8:10 singgah r&r rawang..stil gua xberak..
9:15 kena tahan spidtrap..gua nk berak semula..dalam ati gua abis la kena saman..ikuti perbualan gua ngan encik misai..

"nak kemane encik"tanya encik polis..
"nak g Gopeng,wat esemen..kami student dari s.alam..jawab gua sambil ketap bibir tahan kemut..
"bak i.c n lesen"...ok jalan leklok..
"mekasih encik"sambil gua lepaskan kemutan kuat td..

lega gua..or shud gua cakap kami..gile pe nak bayar saman..xpadan weh..
9:45sampai r&r Tapah..
10:10sampai exit gopeng..kol ryoq bgtau da sampai..gua cari toilet..lepas hajat..xlarat tahan da..
10:30briefing dr en.guide..Ryoq,Topoi n Jaja...
11:00gerak g gua Tempurung..
1:00 siap caving,gerak g starting point tubing..The non get the Lunch..gua tgk jela..hehe..
2:00stat tubing..water level 3..sedang elok nk tubing..
4:30siap tubing sejauh 3.5km..kaki masing2 becalar,lebam..beparut la..kalo si yone n ema,leh kurang la duit hantaran nnt..bnyk parut..xpun bayar ansur2..hahaha...
5:00siap mandi n wat sesi soal jawab ngan pos motem..relet sket ngan keperluan esemen n lepak2..
6:15 gerak g tambun..tempat ryoq berniaga..sayap2..or secara saintipiknye kepak ayam madu..bebuka kat sane n stat sudut caci maki..kutuk2..gelak2..
ada org kol..huhu..even tekejut..sudah lama xbecakap lama2 cmtu..sronok2..tenkiu..
8:15saat sedih..berpisah setelah seharian bertungkus lumus..masih jauh perjalanan balik..
11.30 sampai puncak semula..sepanjang pejalanan mate gua mmg layu..alhamdulillah selamat..
pulang keta sewa kat s.alam n shoot balik puncak..

the pic..

drebar...
pose manje dr gua..

kanak2 istimewa.....





gua tempurung......
 
 luar gua....
gua sedang hangri.....
lengai2 kuda.....
Lucas tayang milo kotak....sabar..
sorok nasi ayam......
stail gopeng.....
pos motem.....
gua rajin pe.....
pas layan sayap2.....
sesi caci maki.....
Topoi....
lepak2 kasi perut stabil....
geng gua.....
layan berak jap.....
ramai punye nak tgk gua berak....
chait!!!
siyes gua xwat pape....
gua ngantok sebenarnye..
siap suda.....ada gaye sabahan gak gua ni,,haha
olredi....
betukor!!!!
brefing......
sampai da..seroun lagi cantek nih...
gaya mesti mantap...

overol,gua sgt hepi ngan bantuan guide n rakan2 segrup gua..u ol mmg bersukan..means spoting..gua hepi kalo u ol pun puas hati ngan pe yg gua rancang ni..asalnye gua takut sgt u ol xhepi ngan aktiviti ni..hope nnt kita dapat wat lg..gua enitime leh bawak u ol..tenks buddies..


No comments:

Post a Comment